Er worden geen prijzen uitgereikt voor het wandelen.
Na de finish krijg je uiteraard een medaille voor je prestatie.
FAQ
Is er een garderobe inname?
Ja, er is een gratis tassen en jassen inname.
Kan ik me op de dag zelf inschrijven?
Ja, dat kan.
U kunt zich vanaf 10:00u inschrijven tót iedere 15min voor de start.
Is er een parkeerbeleid?
Ja, we hebben een parkeerbeleid.
Net als voorgaande jaren hebben we een parkeerbeleid.
We vragen je dan ook vriendelijk om de gele parkeerborden langs de Oostweg/ N470 te volgen.
Woon je in de buurt kom dan met de fiets of OV.
Kom je met de auto volg dan onderstaand parkeerbeleid:
Loop je de 1.5km of de 21.1km volg de parkeerborden B
Toets in uw navigatie: SIGNAALROOD.
Loop je de 5km of 10km volg de parkeerborden C
Toets in uw navigatie: KORAALROOD.
*Let op: Je kunt niet parkeren op het terrein van Dekker Zoetermeer.
Ben je op zoek naar meer parkeerplekken: toets dan HELIUMSTRAATin in uw navigatie. Daar zijn eveneens ruim voldoende parkeerplekken aanwezig en is ook 450-500m op loopafstand van Dekker Zoetermeer
Wij en de Gemeente Zoetermeer vragen u vriendelijk om aan het parkeerbeleid te houden.
De aanwijzingen van onze verkeersregelaars dienen opgevolgd te worden.
GPX bestanden
Ja, deze zijn beschikbaar.
Hoe ziet het dagprogramma eruit op 21-01-2024?
10.00u Aanvang evenement
10.30u Gezamenlijke warming-up Kids Run
10:45u Start Powerwalken 10km + 21.1km
11.00u Start 1.5km Kids Run
11.30u Start 21.1km
11.35u Prijsuitreiking 1.5km + Scholencompetitie
12.30u Start 5km + 10km
13.30u Prijsuitreiking 5, 10 en 21.1km
Vanaf hoe laat ben ik welkom?
Vanaf 10.00u bent u welkom op het evenement.
Kan ik makkelijk parkeren bij het evenement?
Ja dat kan, er is voldoende parkeergelegenheid. Het sportcomplex ligt naast een industrieterrein waar je makkelijk kan parkeren. Voorafgaand het evenement ontvangt u een mail met informatie over het parkeren.
Waar is de start en finish?
De start en finish is op het parkeerterrein van Dekker Zoetermeer.
Met welke afstanden kan ik meedoen?
Er zijn 4 afstanden waar je aan kunt meedoen:1.5km, 5km, 10km en 21.1km. Alle vier de afstanden lopen door het Burgemeester Hoekstra Park, het Balijbos en door de Gemeentes Zoetermeer en Pijnacker.
Wat zijn de categorieën?
De categorieën zijn verdeeld in: MSEN, M35. M45, M55, M65+ en VSEN, V35. V45, V55, V65+.
Bij het Powerwalken zijn de categorieën: Man en Vrouw.
Hoe wordt de prijsuitreiking bepaald?
De Prijsuitreiking wordt bepaald aan de hand van de Overall Resultaten op basis van de brutto-tijden.
Wat zijn de kosten van deelname?
Voorinschrijven kan van 1 oktober t/m 7 januari 2024
1.5km - €6,00
5km - €12,50
10km - €15,00
21.1km - €23,00
Online na-inschrijvingen kan vanaf 8 januari t/m 15 januari 2024
1.5km - € 8,00
5km - 15,00
10km - € 17,50
21.1km - 25,50
Hoe zien de parcoursen er uit?
Klik hier voor de parcoursen.
Wat zijn de tijdslimieten?
Hardlopen
Halve Marathon: 180 minuten
10 km: 75 minuten
5 km: 45 minuten
1.5km: 20 minuten
Powerwalken
Halve Marathon: 200 minuten
10km: 90 minuten
Zijn er waterposten aanwezig?
Ja. Op de 10km op het 5km punt en op de 21.1km op de 5.5km en 11km punt.
Krijg ik een medaille?
Ja. De medaille is voor de hardlopers en de powerwalkers.
Kan ik mijn medaille laten graveren?
Ja, dat kan. Kosten zijn €7.50.
Wanneer kan ik mijn startnummer ophalen?
Op zaterdag 20 januari 2024 tussen 15:00u tot 17:00u kunt u bij Dekker Zoetermeer uw startnummer ophalen op tennisbaan 1.
Op de dag zelf, zondag 21 januari, ligt uw startnummer vanaf 10:00u klaar bij het wedstrijdsecretariaat
Hoe doet onze school mee met de scholencompetitie?
Als een school met meer dan 25 kinderen meeloop, doet de school automatisch mee aan de De Scholencompetitie. De 25 snelste tijden worden bij elkaar opgeteld en de snelste school gaat met de wisselbeker naar huis. Stuur een mail naar info@halvemarathonzoetermeer.nl en meldt u aan voor de Scholencompetitie. Wij nemen contact met u op om uw aanmelding te verwerken en wij helpen u bij het promoten binnen uw school.